Afschrijving door een stichting derdengeld. Wat te doen?

Home » Afschrijving door een stichting derdengeld. Wat te doen?

Benodigde tijd: 10 minuten.

Wat kan ik doen als er geld is afgeschreven door een stichting derdengeld?

1. Bekijk de afschrijving

Kan je iets vinden dat een aanknopingspunt biedt? De afschrijving is meestal gekoppeld aan een bestelling. Bijvoorbeeld aan een abonnement van je telefoon of sportschool. Kan je niets vinden dat je bekend voorkomt? Staat er dan achter het woorden derdengeld nog een naam?

2. Zoek online naar de gegevens

Was het een bekende partij, dan kan je die zelf benaderen. Was het een jou onbekende stichting? Zoek nu via Google een adres, mailadres of helpdesk. Meestal kunnen zij je nu helpen als je alle gegevens van de afschrijving opstuurt.

3. Benader je bank

Kan je niets vinden? Draai de incasso dan terug via je bank. Meestal moet je nu inloggen bij je bank. Per bank werkt het verschillend. Juridisch heb je het recht om je betaling terug te draaien. Let op, dit recht bestaat alleen voor particulieren. Groot voordeel, nu zal de partij die het geld van jouw rekening wilde halen zich bij jou moeten melden.

4. Doe aangifte

Heb je het idee dat je bent opgelicht? Meld het dan bij de fraudedesk. Ben je serieus opgelicht voor veel geld? Ga dan naar de politie.